FORGOTTEN NIGHTMARE



Virtual Market 6

FORGOTTEN NIGHTMARE BOOTH










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ブース入口
Booth Entrance


About "Forgotten Nightmare"

幼少期より見続ける、死んだ世界の明晰夢。

幾多の奇跡であり、祟りと災厄。

私に寄り添い続ける、恐ろしき肉食獣。

きっと、これが天命なのでしょう。

きっと、これが生かされる意味なのでしょう。

悪夢と現実を一つに交える。

命亡き姫君達の声を聞き続ける。

この傀儡が朽ち消えるその日まで。

彼女が私を連れて行くその日まで。

私は悪夢より来たりて戦い続ける。



About "Forgotten Nightmare"

A lucid dream of a dead world
that I have been dreaming of since childhood.

Many miracles, haunting and disasters.

A terrifying carnivore that keeps snuggling up to me.

I'm sure this is a destiny.

I'm sure this is the meaning that was born.

Mix nightmares and reality into one.

listening to the voices of the lifeless princesses.

Until the day when this puppet decays and disappears.

Until the day she takes me.

I come from a nightmare and keep fighting.



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ブース1F
Booth 1F



































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ショットガン解説
Explain of Shotgun




カリエンテ12

フェリエッタが悪夢に流れ着いた時、
化物達の多くは最初から味方ではなかった。
他の人間にそうしてきたように、戯れに牙と爪を剥いた。
脆弱な身体で化物と対話する唯一の方法は銃だった。
不死で稲妻の如く駆ける化物達が襲い来る悪夢では、
対人用のタクティカルアドバンテージなど通用しない。
唯一、化物達と対等に戦える銃。
それがソードオフダブルバレルショットガンだ。
壊れた同銃の山から状態の良いパーツを選り抜き、
フェリエッタの手で組み上げられた銃。
それがカリエンテ12、化物になる為の銃。
美しいエングレーブ(彫刻)はルルによるもの。
彼を化物と認めた証に彼女が彫ったのだ。

Caliente 12

When Felietta fall into a nightmare,
Many of the monsters were not on their side from the beginning.
Playfully stripped fangs and claws, as done to other humans.
The only way to interact with the monsters
with a fragile body was with a gun.
In the nightmare, immortal and lightning-running monsters,
Tactical advantage for anti-personals are does not work.
The only gun that can fight back the monsters on an equal footing.
That is the Sawed-off double barrel shotgun.
Select parts in good condition from the pile of broken guns,
assembled by Felietta's hands.
That is Caliente 12, a Gun to become a monster.
The beautiful engraving is by Luru.
She carved it on the proof that he was recognized as a monster.



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ナイフ解説
Explain of Knife



カルニヴォアナイフ

神憑り的な腕前の近接戦闘を得意とするルルが、
鋼材から選び抜き自ら研ぎあげたフルハンドメイドの
戦闘用サバイバルナイフ。30cmを超える分厚い刀身、
突き、抉りを追求した刃先、鉄をも切断する鋸刃。
血で滑らない革巻きのグリップ、磨き上げたハンドガード。
石をも砕く打撃用リアボルスター。
そしてひときわ目を引く、刀身の大胆な肉抜き。
軽量化のみならず、突き刺した獲物から引き抜く際の
スピードを増し、重量バランスの調整にも役立っている。
そして、ルルが操ればこの穴に相手の刃先を引っ掛け、
敵の武器を奪い、時にはへし折る為の武器になる。
美しい彫刻は死に逝く者達への弔いの印。
人間を狩る為だけに作られたナイフ。
それがカルニヴォアナイフだ。

Carnivore knife

Luru, who specializes in close quarter
battles with a godly skill,
Fully handmade selected from
steel materials and sharpened by herself
Combat survival knife. Thick blade over 30 cm,
A cutting edge that pursues thrusting and cutting,
and a saw blade that also cuts iron.
A leather-wrapped grip that does not
slip with blood,polished hand guard.
Rear bolster for striking that even crush stones.
And the Groove of the blade that gets a lot of looks.
Not only to reduce weight,
also when pulling out from pierced prey
It increases speed and helps to adjust the weight balance.
And if Luru manipulates it,
hook the enemy's cutting edge in this hole,
It is a weapon for stealing enemy weapons
and sometimes breaking them.
The beautiful sculpture is a sign of
mourning for those who die.
A knife made just for hunting humans.
That is the Carnivore knife.



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ブース2F
Booth 2F











リアル用オリジナルTシャツ



















「きんのるる ぎんのるる」











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ルルの詩
Luru's Poem

きらり、ゆらり。青く深い海の中、泳ぎ回る。
砕ける白は泡で、包み込む闇は青で。
中をぐらりと潜り抜ける。
その白は無垢で、その青は躊躇で、
その決して混ざらぬ二つを銀でさらりと掻き混ぜるのが私の役目。
青の畏怖、白の傀儡。
白の中で見上げる闇は青空に見える。
私はそれを指でぱちり、つつく。
泡が消えることは在らず。ただ細かくなって浮いていく。
上に向かって飛んでゆく。
その水面の外には溢れた空気がある事もただわからずに。
混ざり合った泡はもう泡でない。
泡が泡であった事はどこの空気も覚えていない。
私はそれを「消える」と言葉にした。
その泡は消えたのですと。
涼やかな深海は宇宙と変わりなく。
私は魚のように獰猛に、海月のように曖昧に、
潮のように確かに。
その宇宙を漂い"歩いて"は泡をつぶす。
恒久の時の中で私が覚えた単なる手遊び。
私は泡を今日もつぶす。
ぷちりと、ぱちりと。
泡の中から響くエコーを聴く為に。
一つの星が終わる。その悲鳴を聞くために。



                       ―Luru Whiteheart


Shining, swaying. Swim around in the deep blue sea.
The crushing white is bubbles,
and the enveloping darkness is blue.
Go through the inside.
The white is innocent, the blue is hesitant,
My role is to gently stir the two, which never mix, with silver.
Blue awe, white puppet.
The darkness looking up in white looks like a blue sky.
I snap it with my finger and peck it.
The bubbles never disappear. It just becomes finer and floats.
Fly upwards.
I just didn't know that there was
overflowing air outside the surface of the water.
The mixed bubbles are no longer bubbles.
no one don't remember any air that the bubbles were bubbles.
I used it as the word "disappear".
"The bubbles have disappeared"
The cold deep sea is no different from space.
I'm ferocious like a fish, vague like a sea moon,
Certainly like the tide.
Floating in the universe, "walking" and crushes bubbles.
It's just a hand play that I learned during the everlasting times.
I crush the bubbles today as well.
Pop and Snap.
To hear the echo echoing from the bubbles.
One star ends. To hear the scream.



                       -Luru Whiteheart


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フォアガトン・ナイトメアは
作者フェリエッタ(FELIETTA)が
幼少期から見続ける明晰夢を元に、
脚色を加えたオリジナル創作作品群、
活動、及びその本編の総称です。

2008年より明晰夢に現れ続けるルルを絵に描き始め、
2013年にメインサイトを開設。
2014年から等身大ドール制作、
ハロウィンイベントでの自創作仮装等の活動も開始。
漫画、小説、立体造形等、描き上げた絵は1000枚以上。
約13年間に渡り悪夢を具現化する活動を続けています。

現在は活動の場をVRCに移し、
「私の悪夢の中に他の人々を招待する」
という長年の"夢"を叶える為、
VRCのワールドとして明晰夢の世界を
完全再現する制作を行っております。


Forgotten Nightmare
by The author FELIETTA
It is a general term for original creative works,
activities, and the main story based on
lucid dreaming that has been seen since childhood.

From 2008 I started painting Luru,
which continues to appear in lucid dreaming.
Opened the main site in 2013.
Making Life-size doll since 2014,
Activities such as self-made costumes
at Halloween events have also started.
Comics, novels, Sculptures, Over 1000 paintings and etc.
For about 13 years, I have been working to realize my nightmares.

Currently, the place of activity has been moved to VRC,
"Invite other people into my nightmare"
In order to make the long-standing "dream" come true
I am creating a lucid dreaming world as a VRC world.



感染拡大により各種ハロウィンイベント中止の際に開催された
「バーチャル渋谷ハロウィン」にてバーチャルに興味を持ち、
以前から趣味として自創作キャラを作っていたVRoidアバターにて参加。
2020年12月4日にiVRy(スマホHMD化アプリ)とノートPCでVRCを始め、
その後6日でQuest2、それから10日でゲーミングPCを購入する程ハマる。
程なくして開催されたVket5に衝撃を受け、「次のVketに絶対に出展する」

そう心に決め、あの日から半年。そして今、私はここに在る。


When various real Halloween events are
canceled due to the spread of infection.

Participated in "Virtual Shibuya Halloween" using
the VRoid avatar that I had made as a hobby for a long time.

Started VRC on December 4, 2020 with iVRy (smartphone HMD application) and notebook PC
After that, I'm addicted and buying Quest 2 in 6 days and then a gaming PC in 10 days.
Impressed by Vket5, "I will definitely exhibit at the next Vket" With that in mind,
it's been half a year since that day. And now I'm here.



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ネクロランド計画

生と死。悪夢と現実の狭間に存在する国、「ネクロランド」。
13歳の頃から私が18年かけて明晰夢の中に造り上げた屍者と化物の楽園。
この世界をVRC上に丸ごと再現する計画を進行しています。

初めて夢にルルが現れた「薄紫の森」
我々が勝手に移り住んだ廃城「ルシッドヴァイン城」
夢へ流れ着いた屍者と化物達が作り上げた「城下町」
11時58分30秒で針が止まったままの巨大な「時計塔」
地下に血管の如く張り巡る主要交通網「廃坑線」
迷路のような巨大カタコンベ商業区「地下墓地街」
海の底、沈没船が立ち並ぶ人魚達の「海底都市」
月まで続くと言われる白銀の「螺旋階段」

これらをVRCワールドとして作り上げ、
街には我々と同じように振る舞う
ネクロランドの住人達をNPCとして配置。
悪夢の世界をそのままに描き出します。

スペックやPC/Questのプレイ環境を選ばないよう、負荷軽減の為
ワールドは10以上に分割しそれぞれをポータルで連結。
また全てQuest対応を前提とし、高負荷なシェーダーを使わない
テクスチャにより細部を描くローポリでの制作を予定しています。

Project Necroland

Life and death. "Necroland" is a country that
exists between nightmares and reality.
A paradise of undead and monsters that I have built in a lucid dream
over 18 years since I was 13 years old.
I'm working on a plan to recreate this world entirely on VRC.

"Purple Forest" where Luru appeared in a dream for the first time.

The abandoned castle "Castle Lucidvine" that we living.

A "castle town" created by undeads and monsters
who have arrived at their dreams.

A huge old "clock tower"
with the hands stopped at 11:58:30.

The main transportation network "Abandoned mine line"
that runs underground like blood vessels.

A huge maze-like catacomb commercial district "Catacomb City".

"Deepsalt City" is lined with sunken ships on the bottom of the sea, where mermaids live.

"Stairway to Heaven" that shines in silver and is said to last until the moon.

Create these as a VRC world,
Behave like us in the city
Residents of Necroland are placed as NPCs.
It depicts the world of nightmares as it is.

To reduce the load so as not to choose the
specifications and PC / Quest play environment
The world is divided into 10 or more and each is connected by a portal.
In addition, all are premised on Quest support, without using a heavy shader
We are planning to produce in low poly, which draws details with textures.



制作コンセプト

私がVRCに来て半年の間に感じた事。

・Quest勢とPC勢との間に対応ワールド&アバターという大きな壁がある

・人との関わりに疲れた方が一人で気軽に楽しめる場所が少ない

この二つを補えるワールドやアバターを作れるよう、Quest/PC完全両対応、
またワールドはプライベートインスタンスを立てて一人で遊んでも
十分に楽しめる、シングルプレイゲーム並の世界観の完成度を
目指して試行錯誤しています。
人付き合いに疲れた時はプライベートでネクロランドに訪れ、
NPCの可愛い(主観)ゾンビやモンスター娘と触れ合い、
舞踏会で踊ったり、晩餐会に参加したり、ただ寄り添ったり。
ゲームモードやアトラクションで戦闘や観劇を楽しんだり。
そんな世界を作り上げられるよう努力しています。

Making concept

What I felt in the six months since I came to VRC.

・ There is a gap between the Quests and the PCs,
  which is the corresponding world and avatar.

・When you get tired of socializing,
 there are few places to enjoy alone

Fully compatible with both Quest and PC create worlds and avatars that complement these two.
Also, even if you set up a private instance and play alone in the world
Fully enjoyable, completeness of the world view comparable to single-player games
Aiming for trial and error.
When tired of socializing, visiting Necroland privately and
Get in touch with cute (thats my opinion) zombies and monster girls NPCs
Dance at a ball, attend a banquet, or just snuggle up.
Enjoy battles and plays in game modes and attractions.
I am trying to create such a world.



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ゲームモード

フォアガトンナイトメアには戦闘シーンが数多く存在します。
戦いの構図は主に「ネクロランドの住人達vs人間」となっており、
一般的なファンタジーとは善悪のサイドが逆転しています。

秩序の為、化物を殲滅する為に組織された特殊部隊。

名誉の為、魔界に戦争を仕掛ける将軍と騎士達。

研究の為、モンスターを実験材料にしようとする科学者達。

成績の為、魔物を倒す能力者学園の生徒達。

報酬の為、異形を狩る事を生業とするハンター達。

魔物とあらば"討伐"するのが人間の性。様々な理由により、
様々な戦術や戦法を用いる人間達にネクロランドは常に狙われています。
創作のメインとも言えるこの戦闘要素をVRC上で再現する事も目標です。

人間と戦うNPCのネクロランドの住人達にプレイヤーが加勢する形式で、
所謂PvE、Co-opモードのFPSと似たゲームプレイを想定しています。
作者がガンマニア、アクション映画ファンなので武器は主に
リアリティを重視した実在モデルの銃火器、ネクロランド製の架空銃器(古式銃)、
ナイフ、剣、斧などの白兵武器、そしてチェインソーや削岩機等のエグい武器、
各種身の回りにある凶器となりうる物を武器として使用できるよう考えています。
ネクロランドにはごく一部の呪術的な物を除き「魔法」は基本存在しないので、
どちらかといえば現実に則した戦い方になるでしょう。
無論、味方となる化物達の戦闘能力は人間の比ではなく、お望みであれば
プレイヤー達も人間である事を捨て、化物として戦えるよう考えています。
作者は"極めて"グロテスクな表現が好きですが、
VRCという都合上軽く血が出る程度に留め、
また血のエフェクトの有無もローカルでON/OFFできるようにします。

勿論ゲームモードは通常とは別ワールドのポータルから入る形式の為、
ゆっくりと過ごしたい方が突然敵に襲われるような事態は発生しません。
こちらもQuest対応を前提に制作予定です。

Game mode

There are many battle scenes in Forgotten Nightmare.
The composition of the battle is mainly "Necroland residents vs humans",
The side of good and evil is reversed from general fantasy.

A special unit organized to annihilate monsters for order.

Knights who wage war in the demon world for honor.

Scientists trying to use monsters as experimental materials for research.

Students of the supernatural power school who defeat monsters for their grades.

Hunters whose livelihood is to hunt variants for rewards.

It is human nature to "Conquest" monsters.For various reasons.
Necroland is always targeted by humans with various tactics.
The goal is to reproduce this battle element,
which can be said to be the main part of the creation, on VRC.


In the form of players encouraging the inhabitants of the NPC Necroland who fight humans,
It assumes gameplay similar to FPS in so-called PvE and Co-op modes.
The author is Gun Nut, an action movie fan, so the weapons are mainly
Real model firearms with an emphasis on reality,
fictional firearms made by Necroland (antique firearms),
Hand-to-hand combat weapons such as knives, swords and axes,
and crazy-aggressive weapons like chainsaws and rock drills.
We are thinking of using various furnitures that can be weapons around us.
Since there is basically no "magic" in Necroland except for a few "curse" things,
If anything, it will be a realistic way of fighting.
Of course, the fighting ability of the ally's monsters is not the ratio of humans,
if you wish Players are also thinking of abandoning "being human" and fighting as monsters.
The author likes "extremely" Gore-Expressions,but For the convenience of VRC,
keep it to the extent that blood comes out lightly,
Also, the presence or absence of the blood effect can be turned ON / OFF locally.



アトラクション

ネクロランドの住人達が織り成すストーリーを
観客の視点で鑑賞するアトラクションも計画しています。
VR視点、その場に居合わせた一人の登場人物として見る短編映画。
こちらもゲームモード同様、専用のポータルから入る事を想定しています。
勿論Quest対応を前提に制作予定です。

Attractions

A story woven by the residents of Necroland
We are also planning attractions to
appreciate from the perspective of the audience.
A short film seen as a character from a
VR perspective and present at the scene.
As with the game mode, it is assumed
that you will enter from the dedicated portal.
Of course, we plan to produce
it on the assumption that it will support Quest.





垣根を超えるアイテムシステム

ネクロランドの住人達(NPC)からサブクエスト、
所謂お使いイベントを受けるシステムを考えています(Wishシステム)。
各住人の「願い」(Wish)を叶える事で、
お礼として様々なアイテムが入手できます。
この「アイテム」というのはワールド上だけのものではなく、
実際にお手持ちのアバターやワールドに利用できる3Dモデルやアクセサリーを
Vketの購入システムのようにダウンロードできる事を想定しています。

また、ネクロランドでは「トリート」(Treats)という通貨単位があり、
こちらの世界での「お菓子」がお金として扱われています。
ワールド内で集めたトリートをネクロランドにあるNPCショップで利用することで、
同じくアイテムをダウンロードして入手できるシステムを考えています。

3Dモデルが実際の価値を持つこのバーチャル時代。
本当に価値のある贈り物が貰えるキャラクター達を作り上げ、
本当に異世界での買い物が価値を持つようになれば。
「ネクロランド」という存在は一層本物に近づく事でしょう。

※通貨(トリート)とはあくまでワールド内のポイントであり、
 こちらのシステムでの課金的な要素は今の所考えておりません。

Item system that transcends barriers

Sub-quests from Necroland Residents (NPCs),
I am thinking of a system that receives called "Wish system".
By fulfilling the "wish" of each inhabitant,
Various items are available as a their gifts.
This "item" is not just for the only in world.
3D models and accessories that you can actually use for your avatar and world
It is assumed that it can be downloaded like the Vket purchasing system.

In Necroland, there is a currency unit called "Treats".
"Halloween Sweets" in this world are treated as money.
By using the treats collected in the world at the NPC shop in Necroland,
also thinking of a system where items can be downloaded and obtained.

This virtual era where 3D models have real value.
Create characters who can receive truly valuable gifts,
If shopping in another world really becomes valuable.
The existence of "Necroland" will be closer to the real thing.

* Currency (treat) is just a point in the world,
For now, we are not considering the billing element of this system.



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ネクロランド住人の「中の人」探してます

今後の製作にあたりまして、フォアガトンナイトメアの
悪夢の住人達の声を演じてくれる方々を探しております。
登場人物の多くは少女ですが、少年や敵方(人間側)の
男性や女性の声も幅広く必要としています。
製作協力という形に限らず、
予算に限界はありますが有償依頼を募集している声優様の
情報も大歓迎です。

しかし全て一人で制作している以上、各キャラの声の収録を依頼する段階まで
まだまだかなりの時間が掛かり、実現の次期は未定です。
年単位の時間の後かもしれませんが、ご興味がございましたら是非
私にVRC、Twitter等でお声かけ頂ければと思います。
時期が来ましたら詳しいご連絡をさせて頂きます。

現在最も実現時期が早いのは
主要キャラの一人である「アリス "The Hare"(三月ウサギ)」で、
「ギヒヒ!!」と狂った笑い声が特徴のサイコ少女キャラ。
自分を「不思議の国のアリス」のアリスだと
思い込んでいる失敗作の生物兵器ゾンビ少女。
(イメージ的にはバ〇オ最新作のアンジーの声が近いです)
こちらは出来れば今年中に実現したく考えております。

協力頂いた方には、声を充てて頂いたキャラのアバター、
ご希望の私の制作物をお贈り致します。
また、その他にも私に出来る事でありましたら、
ささやかながらお礼をしたいと考えております。

Twitter : @FELIETTA_LURU



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将来的に考えている要素

・「NPCと言葉で会話できたら・・・」と考えています。
  こちらがマイクで話しかけた音声を判別し、それに応じた反応を返すNPC。
  中に人がいるVR上の人々と、NPCとの境目が無くなるまで
  一人の人物として各住人を作り込みたい。

・ネクロランドの城、ルシッドヴァイン城には巨大な蔵書室があり、
 また郊外の森の中には野外映画館が存在します。
 蔵書室の本に私が過去に書いた小説をそのまま読める本として置いたり、
 映画館で短編映画を上映できたら・・・と考えています。
 あと古いゲーム機が立ち並ぶゲームセンターもあるので、
 プレイできるようになれば・・・とも。

Factors to consider in the future

・ I'm thinking
"I wish I could have a Voice Communication with an NPC's...".
This is an NPC that discriminates the voice
spoken by the microphone and returns a response accordingly.
Until there is no boundary between the people on VR
who have people inside and the NPC
I want to create each inhabitant as a person.

・ There is a huge library in the Castle Lucidvine of Necroland,
There is also an outdoor movie theater in the forest in the suburbs.
Put the novels I wrote in the past as a books
that can be read as it is in the book in the library.
I would like to see a short film in a movie theater.
There is also a game center where old game consoles are lined up, so
If you can play...



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フォアガトンナイトメアに関しての最新情報は、
フェリエッタのTwitter、(Twitter : @FELIETTA_LURU)
そして下記のポータルワールドに掲載致します。
またQuest対応予定ですので、
PCをお持ちでないフレンド様にも是非ご紹介頂ければと思います。

ワールド名 : Forgotten Nightmare - Portals
検索タグ : FN forgottennightmare

ワールドは現在Community Labsとなっておりますので、
VRCのSearch設定から「SHOW COMMUNITY LABS」をオンにして
ご来場下さいませ。


For the latest information about Forgotten Nightmare,
FELIETTA's Twitter, (Twitter: @FELIETTA_LURU)
And it will be posted on the following portal world.
We are planning to place this booth in response to Quest.
I would like to introduce it to friends who do not have a PC.

World Name: Forgotten Nightmare - Portals
Search tag: FN forgottennightmare

The world is still in Community Labs, so Please
Turn on "SHOW COMMUNITY LABS" from the VRC Search settings.



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NECROLAND ARTIFACT
"THE FIRST NOTE"






私が初めてルルを描いたノート。
所謂「中二病ノート」と呼ばれるもの。
恥ずかしいと捨ててしまう人が多い。
見せられないと言う人が殆どだ。
しかし私はそうは思わない。
この悪夢を半生より長く信じ続けたからこそ、
今ここにこのネクロランドは存在する。
だから"始点"を私は人に喜んで見せたい。
そして始めて欲しい。どれだけ拙くとも。
下手な事を恥と思わないで欲しい。
才能に恵まれなくとも、誰にも褒められずとも。
信じて続ければここまで来れるのだから。


The first notebook I drew on Luru.
It's a kind of thing called "Chuunibyo".
A dark story often drawn by
a child around the age of 15
who believes "I'm a dark hero"
It's a shame in Japan, But I don't think so.
I believed this for half a lifetime,
so I made it here.
Because I show people the first picture.
Everyone is not good at first.
Don't be ashamed to get started.
Even if you don't have the talent
or aren't liked by anyone,
you can come this far if you continue.









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